4 månaderstjej och 90 års kalas..

Ja, kan ju knappast skryta om att jag är duktig på att uppdatera fastän att jag "bara är hemma" hela dagarna.. Haha..

I förrgår var vi på 4 månaders koll, gumman växer så det knakar :)

Vikt: 6550g (ökat 1640g sen sist jag skrev vikt)
Längd: 62cm (ökat 5cm sen sist jag skrev)
Huvudomfång: 41cm (ökat 3cm sen sist jag skrev)

Nästa gång vi ska på bvc är det 5 månaders kollen och sprutor igen, vet ju att hon får dom av en bra anledning, japp, jag tycker att man ska vaccinera sina barn! Förstår inte varför man inte ska göra det.. 

Igår var hon på sitt första 90 års kalas, sambons farfar fyllde år, vi var där mååånga timmar, varmt som fan var det! Vi hade fönster och dörrar öppna och ändå hade vi 26 grader inne. Dixie hade vi i blöja och kortärmad body, svetten bara rann om henne, urs vad jag tyckte synd om henne då! 

Vi fick smörgåstårta, vanlig tårta och kakor (jag höll mig till smörgåstårtan) sen när älsklingen kom så käkade vi middag där, dom hade köpt nå potatisgratäng, fläskfilé, champinjoner, sparris, minimajs, sallad och sås (upplagt snyggt då) gott var de!

Helt förståeligt sov inte gumman mycket igår, var ju spännande tyckte hon. Tog lite fina bilder på Dixie, älsklingen, svärfar och B igår, även på annat folk som var där. Men nu kan jag slappna av bättre att vi faktiskt har fått några fina bilder, jag menar, karln är ju 90 år, det är som han sa igår, man vet aldrig hur länge man lever..

Nä, nu ska jag se om jag hinner göra något innan Dixie vaknar igen 😊 

Kommentera här: