Babygruppen del 1

Idag har jag och Dixie varit på babygruppen för första gången. Massage och bebisprat stod på schemat. När vi kom dit hade dom lagt ut en stor filt över typ hela golvet och ett varsitt liggunderlag med ett a4 papper där bebisarna skulle ligga med "välkommen Dixie" (och de andra bebisarnas namn då så klart. Vi skulle ha med två badlakan, vegetabilisk olja och en kudde åt mammans rumpa. 

Klädde av Dixie till bara blöjan inför massagen, lägger ner henne och hon börjar pira så jag lyfte upp henne och goade ett tag. Lägger ner henne igen och samma sak nu, hon fick en flaska mat den här gången. Sen ligger hon och kollar på mig och skrattar lite, fiser nån gång och sen somnade hon.. Happ, de var det de...

Innan vi for hem fick vi väga och mäta bebisarna om vi ville å de nekar inte jag :P 4910g och 57cm är tjejen på nu. Hihi. Så stor hon är :D 

Vi fick lära oss en låt med idag som vi kan sjunga för dom.

"du är fin å jag tycker om dig
Du är fin å jag tycker om dig 
Du är fin å jag tycker om dig 
Hela långa dagen
Du är härlig å jag tycker om dig 
Du är härlig å jag tycker om dig 
Du är härlig å jag tycker om dig
Hela långa dagen "

Med melodin 10 indianer..

Ne, nu ska jag byta blöja på stumpan innan hon somnar..
Ha de gött

Kommentera här: