Maktskifte i Sverige..

Men så skönt måste jag säga! 482843 fler röster fick Socialdemokraterna än Moderaterna.. Det ska bli spännande att se hur denna mandatperiod kommer att se ut, om det kommer bli till det bättre eller till det sämre.. Ja, faktiskt säger jag till det sämre, tänker då på hur dyrt det kommer bli att tanka..
 
Jag förstår att bla min sambo är tjuriga över detta, han är ju egenföretagare så jag förstår mycket väl att han inte är socialdemokrat! Skulle kännas konstigt om det var så.. Han som några andra säger att det kommer bli ett helvete för dom att driva sina företag.. Det ska bli kul att se om det stämmer.. Men om Svenska folket hade gett fan i att rösta på SD istället och röstar på M så hade ni ju haft stooor majoritet, ni hade iaf haft 781120 fler röster, vilket hade gett er en vinst. Men nu är det så att de gick åt helvete med den saken för att Reinfeldt släppte in alla invandrare till Sverige.. Nej, jag är inte rasist men det är en av anledningarna som så många röstade på SD..
 
Jag misstänker att jag ändå kommer bli satt i "fas3" om jag fortsätter som arbetslös som det faktiskt verkar som i dagsläget så ni som tror att jag röstade på S för att få bidrag ni kan ju skita ner er på ren svenska för så var inte fallet!
 
Jag har fått veta att jag, som resterande skara Socialdemokrater bara är lat och vill ha bidrag.. Jo just de ja, det är därför jag sliter som ett jävla djur för att få en fasttjänst och slippa va timvikarie! Tror ni på allvar att jag vill vara timvikarie och inte få veta hur min framtid kommer att se ut? Att aldrig få veta när jag jobbar nästa gång? Att aldrig veta en månad i förväg om jag kommer ha råd att betala räkningarna? Att aldrig veta om jag kommer ha råd att handla mat ens en gång? För alla de där futtiga örena jag hittills fått från a-kassan är ju så grymt många att jag kan vältra mig i lyx och glammour.. Eller hur var det där nu då?
 
Nej, som sagt.. Det här ska bli kul att se hur det kommer gå.. 

Kommentera här: