Det stora matslaget..

Men fy fan vad roligt!! I SVT´s "det stora matslaget" ställde byn jag kommer ifrån upp, Sveg.. Erik från "Erik och Mackan" var kändisen i laget, sen Laila som är en lärare på gymnasiumet i Sveg, Mattias en barndomskompis till mig och Anders som jag helt ärligt talat inte vet vem det är..
 
Men dom gick vidare till semifinalen.. Helvete vad stolt jag är nu!! Så nu får ni hjälpa mig att hålla tummar och tår för dem även nästa vecka så att dom får göra som Klimpfjäll gjorde förra året, visa att en liten jävla by också kan!! :D
 
 

Sveg

Lagledare: Erik Ekstrand
Landskap: Härjedalen
Befolkning: 2547
Landskapsdjur: Brunbjörn
Specialiteter: Björn, tjäder, orre och hjortron 

Menyn laget tävlar med:
Förrätt: Rödingsoppa
Varmrätt: Tjäderbröst med potatiskaka, murklor, svartvinbärssirap och björnhjärta
Efterrätt: Hjortronsorbet, messmörsglass och sockerkaka

Kommentera här: