Tjat och gnat..

Jag begriper inte detta! Att man alltid ska behöva tjata sig till att man INTE ska dricka alkohol. Jag förstår inte! Det är väl ändå mitt eget val??
 
Är grymt glad att min älskade sambo hjälpte mig måååånga måååånga gånger i helgen att förklara varför jag inte ville dricka. Men folk förstår tydligen inte ändå. Känns som att folk tänker "nä men tjatar vi på Anna så kanske hon börjar dricka snart.."
 
Poängen är att jag kämpar som en jävla idiot för att gå ner i vikt till en vikt JAG vill ha, jag försöker att komma i form för MIG själv så då vill jag inte förstöra det hela. Jag tycker att det är jävligt att jag går upp i vikt när jag är borta över en helg. 
 
Sist vi var i Agnsjön så gick jag upp 2,3kg och till i nu torsdags hade jag gått ner 3,5kg vilket fan inte resulterar i någon viktminskning överhuvudtaget om man tänker att jag var tvungen att gå ner 2,3kg INNAN jag kan börja räkna att jag har gått ner igen.
 
Jag tycker att det är jätte jobbigt och jag vet precis varför jag går upp i vikt med. Jag äter mycket, jag rör på mig minimalt och jag äter helt annat än vad jag gör hemma. Det är länge sen vi åt potatis hemma sist till exempel och när vi är där äter vi det varje dag, både lunch och middag (bara ett exempel liksom) och så äter vi grillat som är "tungmat". Väldig skillnad på grillat kött och en laxfilé.
 
Den här gången verkar jag dock inte ha gått upp allt för mycket, har väl tänkt mig för mer den här gången. Så det är en anledning till att jag väljer bort spriten, den förstör så jävla mycket!
 
En annan anledning är att jag inte känner att jag är i behov av sprit. I helgen har jag badat kanibalgryta och bastat både fredag och lördag, UTAN SPRIT, ja, jag vet, det funkar! Jimmy sa att han skulle skriva ut nå diplom åt mig för att jag var så duktig å inte drack i bastun. Hahaha! Ja, han får väl göra det då om han känner för det :P Men det är inte det jag vill ha!
 
Jag vill ha ett "du är så duktig" och sen att folk accepterar att jag inte dricker. Jag menar, jag ifrågasätter inte varför folk dricker.. Eller gör jag det??? I så fall, va fan dricker ni hela tiden för????
 
Blir bara så less på att folk ska behöva tjata, det räcker att man frågar en enda gång och sen acceptera det svaret. Däremot blir jag grymt stolt och glad över att min älskade sambo hjälper mig och stöttar mig och förklarar för folk varför jag inte vill dricka. Jag fick till och med frågan i helgen om jag var "bånet" (gravid) å nej, det är jag inte, vill bara inte förstöra alldeles för mycket för mig själv.

Kommentarer:

1 Sandra:

GRYMT STOLT över dig gumman. Jättebra gjort av dig att inte dricka den dyngan. Dom som gnäller på att andra ska dricka har oftast nån form av alkoholproblem. Stå på dig. Du är stark gumman. <3

Svar: I så fall har ju både du och jag haft alkoholproblem om det bara är det som det handlar om.. Hur många har inte vi tjatat på genom åren på fester att dom ska dricka? Anledningen till att jag inte dricker är att jag inte vill förstöra för mycket med min viktnedgång men jag hade gärna druckit ett glas vin eller så <3
aangelas.blogg.se

2 Sandra:

Ja nog tror jag starkt på att man haft de. Man ville ju verkligen dricka i princip varje helg. Åtminstone jag. Alkohol är dåligt på så många olika vis tyvärr. Jag önskar verkligen att jag kan börja inse desamma om socker mm men jag har inte riktigt kommit dit ännu. Men hur som helst så är jag stolt över dig gumman. <3

Kommentera här: