Jalles smörgåstårta..

1:a lagret
Blanda bredbar leverpastej med creme fraiche och bred på
 
2:a lagret
Skagenröra
 
3:e lagret
2dl hackad skinka eller kassler 2-3dl creme fraiche och 2msk majonäs
 
Toppen
Blanda 3dl creme fraiche och 2msk majonäs
Garnera sedan med ost, skinka, gurka och kräftstjärtar
 
 
Som bottnar brukar jag använda "jätte rasker" utan kanter och så har jag blandat apelsinjuice som jag häller lite på varje skiva innan jag lägger på någon "topping"
 
 
 
Detta tillhör inget vi brukar äta men jag älskar Jalles smörgåstårta! Jalle är han som en gång jobbade i charken på Ica i Sveg. Mamma fick receptet av han för mååååånga år sedan och har alltid funkat! Hoppas att även ni gillar det :)
 
 
Suddig bild men har inget annat att erbjuda er. Så här kan i alla fall Jalles smörgåstårta se ut :)

Kommentera här: