En gömd husmor..

Ja, som rubriken tyder på har jag en husmor inom mig, hon är väl gömd och tas fram någon gång ibland, inte allt för ofta.. Då gillar hon att stöka i köket, och när hon väl har börjat så slutar hon inte heller..
 
Idag fick jag för mig att jag skulle testa ett recept på björnbärsmarmelad som jag hade hittat på en blogg, hittade även ett på rabarbersirap som lät spännande. Ringde mamma och berättade om det och hon tyckte att jag skulle göra en rabarberchutney med när jag ändå var i farten.
 
Sagt och gjort, kunde inte sluta tänka på det, kom på grejerna igår! Hittade även ett recept på granskottssirap som lät spännande så det ska självklart testas med!!
 
Iväg på affärn efter gymmet, iväg och "plocka" rabarber vid stugan och sen har jag stått i köket.. Här nedan finner ni mitt resultat, det i påsen är ca 560g rabarber, skalad och hackad i mindre bitar. Finns nu i frysen så att jag kan ta fram det sen när jag nu kommer att behöva det. 
 
Känns skönt nu att få sätta sig i soffan! Kanske blir en sockerkaka bakad imorron med det som är kvar efter att jag silade av rabarbersirapen. Tro de kan bli mumma, men de får våra kaffegäster avgöra :) hihi
 
 

Kommentera här: