Är det värt det?

Kom och tänka på en sak, vissa kanske tycker att det är jobbigt det här med att ändra kosten och börja träna. Jag förstår er helt och hållet.
 
Det låter på mig som att det är "bara" att ändra saker hit och dit. Det är det inte och det har varit jätte jobbigt för mig!!! Men så kan vi ju tänka så här med
 
  • hur mycket vill jag det här?
  • hur mycket vill jag ha en mer fit kropp?
  • hur mycket vill jag se ut som en strandad val på beachen?
  • hur mycket vill jag komma i mina gamla jeans?
Så.. Kommer det vara svårt? Oh ja! Kommer det vara värt allt slit? HELL YEAH!! Det kommer krävas blod, svett och tårar men det kommer vara såååå värt det i slutändan!! Folk tjatar på mig att jag måste unna mig ibland.. Ja, förvisso, men "ibland" kan inte vara varje dag hela tiden. 
 
Det var inte alls roligt att sluta med godiset, men va fan, man går upp i vikt och får hål i tänderna! Det var inte heller roligt att sluta med drickan och ja, samma här, du går upp i vikt och får hål i tänderna. Skräpmaten då? Äh, va fan, är det verkligen gott med pizza eller burgare flera gånger i veckan? Är de verkligen det?? De tycker inte jag! Kvällsfikat då? Man behöver inte äta mackor på kvällen, ta en frukt, lite bär, lite fil.. Mackor till frukost? Erkänn, du är vrålhungrig inom 1 timme.. Har jag inte rätt?
 
Träning då.. Gå en promenad iaf, 1km är bättre än ingen!
 
Så, vad väntar du på?
 

Kommentera här: