Den lilla energin..

Jaa gott folk.. Den lilla energin jag hade över idag är som bortblåst, men jag har hunnit med lite grejer i alla fall.. Direkt när jag klev upp imorse gjorde jag upp en eld i kaminen i vanlig ordning och så svängde jag ihop en sockerkaka :) Varit sugen på det i några dagar.. Hehe..
 
Så en timme senare kom Therese över på fika, nybakad sockerkaka och en kopp te.. När hon gått hem ringde jag till Jenny så skulle hon komma hit en sväng med.. När hon ändå var här gullade jag lite med henne så hjälpte hon mig att efterdra hjulbultarna, passade även på att ta en titt under motorhuven och så smörjde vi gångjärnen till motorhuven (dom klagade på besiktningen) å de gick så bra så.. Både motoroljan å servooljan var full, spolarvätskan har jag nyss fyllt på då lampan lös, ska fylla lite vatten idag..
 
Hann även dammsuga hela huset innan Jenny kom, det var välbehövligt kan jag lova :P Hehe! Suttit och tänkt några dagar att jag skulle dammsuga men det har inte blivit av.. Men nu hade jag ju energi till det så då var det bara att passa på :)
 
Ska ta mig i kragen och ringa ett samtal om ett tag och sen blir det att bära upp sommardäcken på lon för vinterförvaring.. Så tro jag inte att det blir så mycket mer idag.. Känner mig mega förkyld, Jenny sa att jag var blank på ögonen med, tät i näsan å snorig plus lite krimen i halsen.. SUCK!!! JAG HAR INTE TID!!!!!
 
Jobbar torsdag, fredag och lördag.. Ledig söndag och kör på måndag-fredag nästa vecka sen blir det en semester weekend i Lycksele med en hög vänner :D Längtar som en tok!!
 
 
Receptet på sockerkakan hittar ni i eran gamla hemkunskaps bok, kanske bara är jag som är störd nog å har sparat den :P Haha

Kommentera här: