Sömn..

Har vi världens bästa dotter eller vad? Nu tre nätter har hon sovit jätte bra, någonstans mellan 6 och 7 timmar per natt. Hon är mer vaken dagtid men hon sover ganska mycket ändå per dag. 

Det är väldigt skönt för mig att hon vill sova nätterna igenom, det gör mig ingenting att få kliva upp runt 4 för att ge henne mat åsså väcker vi Andreas vid 5 jag hinner ju sova under dagen med henne så det är som sagt inga problem.

Ska dock inte jubla alldeles för mycket då jag vet att ett bakslag kan komma, men än så länge är det helt underbart! 

Kom på här om dagen att jag skulle linda in henne i en filt som hon fått av sin farmor och farfar. Hon var jätte upprörd och skrikig så jag hade inte mycket till val, något var jag tvungen att testa liksom! Dixie somnade efter ca 15 minuter och hon sov, sov och sov. Öppnade upp filten när vi kom upp till sovrummet och så fick hon täcket på sig. 

Eftersom att det funkade en natt ville jag försöka igen natten efter och det funkade klockrent då med. Så ja, tre nätter har det funkat, även på dagen har det funkat. 

Och dom säger ju med att bebisar säger till själv när dom vill ha mat. Så det känns toppen måste jag säga! 

Ne, mat igen nu för Dixie som precis har vaknat :D


Kommentarer:

1 tove:

Ser sjukt skönt å mys fluffigt ut

Svar: Visst gör det?
aangelas.blogg.se

Kommentera här: