RöStat..

Idag har jag lunchat med Jenny, hälsat på hos Linda (vilket fan var på tiden efter alla dessa år) sen har jag röStat, plockat äpplen, hämtat Fanny, kokat hallonsylt och stekt pannkakor.. Nu sitter vi bara och slappar i soffan och glor på tv..

Men åter till röStningen.. Jag tycker att det är viktigt att ALLA med röSträtt i Sverige går och röStar i det här valet, ja, alla utlands Svenskar med för den delen.. Och det värsta jag vet är att höra "jag är inte insatt så jag vet inte vad jag ska rösta/jag vill inte rösta" fucking jävla bullshit!!! DU har haft FYRA år på dig att sätta dit in i valet!! DU har haft ÅTTA jävla år på dig att märka hur Sverige styrs och hur Sverige funkar..

Det är fan på tiden nu att sätta er in i valet, DU har max 12 dagar på dig innan det är för sent.. Och kom då inte om fyra år igen och säg "jag vet inte vad jag ska rösta" eller "jag har inte haft tid att sätta mig in i valet" bull jävla shit!! Det handlar inte om något annat än ren jävla lathet skulle jag vilja påstå..


 
 

Kommentera här: