Vuxenpoäng..

Satt så sent som igår och lyssnade på när fåglarna hackade på altanen och husknutarna så jag fick nog och rotade fram ett litet fågelhus och köpte talgbollar och solrosfrön idag på jobbet..

Dock insåg jag ju när jag stod å laborerade att det skulle vara nötter i där jag har lagt talgbollarna.. Men nog fan lär de här funka med.. Dom får mat och det är ju det dom små liven är ute efter så här års..

Visst blev det fint då? Är dock osäker på om den ska få vara där eller inte.. Meeeen, det är ju lättare att fylla på från altanen än om jag ska plumsa runt i snön och på andra sidan huset..

Matar ni fåglarna med?

 
 
 

Kommentarer:

1 tove:

Är fortfarande tillräckligt varmt här nere att de ska klar sig själva. Vill inte göra dem beroende eller lata. Men om en månad eller två kanske.

Svar: Jag tycker att det känns lite väl tidigt här med men är rädd att dom snart kommer in genom väggen annars.. Haha :P
aangelas.blogg.se

Kommentera här: