Mobilteckning..

Länge sen jag skrev nått här nu! Och ärligt talat vet jag inte när det blir nästa gång. MEN, detta tycker jag är ett väldigt intressant ämne.
 
Mobiltäckning!!!!!!
I "norrland" har det varit jävligt dålig mobiltäckning i många år. I fjällen är det dålig täckning, vid kusten kan det vara bättre. Men över lag är det skit! Anledningen till att jag skriver detta nu är för jag nyss sett på nyhetsmorgon när en pappa och hans 11 åriga dotter var med som hade kört fast på ett fjäll i Dalarna och fått spendera natten där. Mobilen dog för den klarade inte kylan, nä men det gör fan ingen mobil nu för tiden! Vilket bara det är grymt värdelöst!!!!!
 
Sen att mobiltäckningen är dynga hjälper ju inte till speciellt mycket! Jag är fashinerad över att vi lever på 2015 och har så förbannat dålig mobiltäckning som vi egentligen har! Telia säger att det inte är något fel här där vi bor, ändå har jag 1 av 4 i mottagning just nu, ibland kan jag ha 2 av 4 och ibland inget alls. Då sitter jag i och för sig inne, men brevid ett fönster. 
 
Det är jätte enerverande när man ringer nått företag och så får man sitta i kö i all världens jävla evighet och när man väl kommer fram så bryts samtalet för man har ingen jävla mobiltäckning. Tack för den, då är det bara att börja om från början igen!
 
Och som den här pappan och hans 11 åriga dotter (skit samma egentligen hur gammal hon var) fastnar man i fjällen tycker man ju att man borde kunna ha mobiltäckning nog för att kunna ringa på hjälp utan att behöva gå upp för ett helt fjäll! 
 
Är det inte dags för alla mobilföretag att göra något åt detta snart? Jag skiter väl i att det finns mottagning söder om Dalaälven, dit tänker jag ändå inte flytta och är jag där en gång vart tionde år så är det bra. Kan dom inte satsa på "norrland" och landsbyggden någon gång eller ska vi behöva bryta oss loss helt och hållet från Skåningar, Stockholmare och Göteborgare? 
 
Det kanske vore lugnast så, och vi skulle ju klara oss väldigt bra själva med. Skulle däremot bli roligt att se vart dom ska få allt från. Hehe. Nej men ärligt talat, gör nått åt mobiltäckningen nu för helvete!

Kommentera här: