Barnmat..

Ibland när jag sitter och läser kommentarerna på tävlingar som Semper eller Nestlé har så skriver många "hoppas på att vinna detta då det är det enda min bebis äter" å jag tänker bara fy fan vad dyrt det måste blir för dessa föräldrar!!

Dessutom ska väl barnet snart äta samma som du äter? Jag testar mig fram med våran dotter, när det blir mat över mixar jag till henne och spar en portion i kylen till dagen efter och fryser ner resten i iskuber. Envisas fortfarande med dem, men det är för att jag får bättre koll då på hur mycket vi behöver öka å så.. Haha..

Vi har en barnmatsburk hemma och någon klämmis med fruktpuré, så mycket lättare att ha i skötväskan för nödfall.. 

Men till 99% av tiden så får hon mat som jag gör.. Njäe, inte gröten och ersättning/välling då.. 

En vanlig dag för henne ser ut så här:

Frukost: gröt, har två som vi varierar mellan..
Förmiddagsfika: fruktpuré och eventuellt ett halvt smörgåsrån..
Lunch: grönsakspuré och mat, eventuellt ett halvt smörgåsrån (om jag inte hunnit äta klart innan hon tröttnat)
Eftermiddagsfika: mannamums eller rismums 
Middag: samma som på lunchen (dock aldrig samma mat eller grönsak)
Och så avslutar vi dagen med kvällsflaskan 

Kommentera här: