Hemmafrun har slagit till igen..

Idag har jag hunnit stöka lite här hemma.. Jag menar, är man ledig så är man, eller? Jag har varit på återvinningen men måste dit nån gång mer också.. Helvete vad med rat man samlar på sig! Gamla trasiga skor, mattor som inte blivit använda på flera år och inte ska bli använda heller och så blir det självklart MASSOR när man bygger om! Jag har svängt ihop en laddning med dumlekakor och tagit en promenad med Therese å vovvarna, har tvättat 3 maskiner nu ikväll och även hängt innehållet så klart.. 
 
Känns bra att ha fått lite gjort men är ändå sur på mig själv att jag varit så lat :P Haha! Skulle behövt städa med men de får jag göra imorron.. Ska börja med att göra smörgåstårtan imorron när jag har käkat frukost.. Efter det blir det städning och nästa tårta..
 
Imorron kommer iaf Magnus och Sjöberg å firar mig, dom går eftermiddag till veckan så de kan bli lite väl sent för dem så då kör vi med fika imorron redan istället.. 
 
 
 

Kommentarer:

1 tove:

Tja... Ett tips för smörgåstårtan nästa gång.... Då smörgåstårtor är godas dagen efter men inte ser så fräscha ut. Gör det invändiga å plasta in å ställ i kylen över natten å sen ta ut å garnera innan servering ;) kramar på dig!

Svar: Brukar aldrig garnera tårtan förrän samma dag.. Nu är det dock så jävligt att det kommer både folk idag och imorron så jag måste dekorera idag.. Men, jag har aldrig gurka eller nå sånt på så det brukar gå bra ändå :) Kramar
aangelas.blogg.se

2 tove:

Jo, tanken var mer att den ska stå i kylen ett dygn innan servering så den hinner gotta till sig... Då jag uppfatta det som om du skulle ha gäster samma dag som den gjordes...

Kommentera här: