Migrän..

Ja, då har man testat på det för första gången med.. Å de vill jag helst slippa fler gånger..
 
Det hela började för två dagar sen vid 15 tiden, det var liksom suddigt framför ena ögat, nästan som att man tittat in för länge i en lampa.. Det verkade inte vilja gå bort, tänkte faktiskt att jag stått framför en lampa för länge på jobbet så jag brydde mig inge mer i det.. På vägen hem så var jag in till farfarn en sväng och surrade lite å lämnade toapapper (på beställning av han) när jag satte mig i bilen hos han och skulle fara hem försvann det suddiga och jag fick världens huvudvärk.. Fy fan! Men de gick ju bra..
 
Irriterad som satan över huvudvärken var jag, sänkte volymen på stereon å tänkte "men kan inte biljäveln väsnas lite mer när den ändå är i farten???" (har ju vinterdäck å ingen snö än) Kom hem å bytte om, frågade älsklingen om jag skulle göra middagen men den skulle han fixa så jag gjorde upp eld och la omkull mig på soffan och tänkte vila bort huvudvärken men det gick inge bra då älsklingen och svärfar byggde på övervåningen..
 
Älsklingen kom ner och började med middagen å jag berättade hur jävligt jag mådde.. Var ut och hämtade en limpa jag glömde i bilen, när jag kom in gick jag raka spåret på toa å kräktes som en gris.. MAGSJUKA tänkte jag!! I rättan tid med, eller inte! Huvudvärken vägrade gå över, svärmor kom hit och skulle äta här hon med (svärfar var ju redan på plats)
 
Petade lite i maten och försökte få i mig så gott jag kunde sen körde älsklingen mig i säng å då var klockan 20.30 tänkte att det inte var nått att käfta om så jag gick och la mig efter jag hängt tvätten.. Kände att två fingrar domnat bort innan jag gick och la mig.. Somnade ganska omgående när jag lagt mig, vaknade vid 23.30 och var ner på toa.. Såg att älsklingen var vaken så jag hejjade på han å han sa "du dricker ett glas vatten och går å lägger dig igen.." happ, duktig som man är så gör man som man blir tillsagd ;) hehe..
 
Ställde väckaren på 6 för jag tänkte att jag inte skulle behöva sova så mycket längre, va fan, gick ju och la mig 20.30 haha! När jag vaknade var huvudvärken mirakulöst botad! Så när som på några typ ilningar av huvudvärk varje gång jag hostade eller harklade mig.. Det satt i hela dagen igår men idag har det släppt helt och hållet..
 
När jag pratade med mamma igår morse sa hon att hon trodde att det var migrän jag haft och när jag googlade igår morse så stämde det väldigt väl med migrän.. Så ja, nu har jag testat på det med.. Hoppas att det håller sig borta länge nu om inte på heltid, men jag är skeptiskt..
 
 
 
Har du haft migrän nån gång?

Kommentarer:

1 tove:

Var tvungen å gå in å kolla symptomen för migrän... Tycker det låter som samma som för all huvudvärk förutom kräkningar då.... Men dina symptom kan komma ur knutar som stoppar upp blodflödet med... Om du är stel i axlar å så kan det vara värt att tänka på, då det skapar domningar i fingrar å en grym spännings huvudvärk och yrsel, vilket då kan vålla kräkningar.... Kan vara värt att tänka på, då det går att träna bort... Medan migrän lär återkomma:/ Har ofta dessa symptom själv nämligen. Så håll tummarna att det är spänningar. Skönt du mår bättre;) kramar

Svar: Får hoppas på de :P Lät mycket bättre :)
aangelas.blogg.se

2 tove:

Tänkte det alltid är skönt med ett alternativ till värsta senariot.

Kommentera här: