Opti-women..

Strax över en månad har nu gått sen jag började att testa opti-women och jag lovade att skriva några ord om den när jag testat färdigt.
 
Vet faktiskt inte om jag har märkt nån stor skillnad om jag ska vara helt ärlig. Opti-women är multivitamin tabletter som innehåller essentiella vitaminer, mineraler och järn, är dessutom lätta att svälja. 
 
Saxat denna info från gymgrossisten:
"Optimum Nutritions Opti-Women kombinerar vitaminer och viktiga mineraler med ett omfattande samling av örter och andra ingredienser som är designade för dig som kvinna! Multivitamin -och mineraltillskott är kanske det viktigaste kosttillskottet som styrketränande och idrottsutövare kan använda. För att människokroppen skall kunna prestera maximalt måste den ha tillgång till en mängd komplexa vitala näringsämnen. Om bara någon av dessa vitaminer eller mineraler får ett underskott i balansen kan det påverkar hela den metaboliska kedjan som ger optimal effektivitet och prestanda. Inte Bra!
 
Många underskattar ofta nyttan med denna typ av produkt. Man tror att eftersom det inte tillkommer 5kg muskelmassa - så är multivitaminer onödiga att använda. Men här är något mycket viktigt, om din kropp lider brist på någon av dessa livsnödvändiga vitaminer och mineraler - kan det ha en nedsättande påverkan hundratals kemiska och enzymatiska processer till följd av detta. Varje vitamin och mineral är ansvarig för tusentals biokemiska reaktioner, bland annat bildandet av hormoner.
Slutsatsen då? Om du inte använder en multivitamin/mineral produkt kan det påverka din maximala potential!"
 
 
Nåja, tillbaka till ämnet, jag tycker inte att jag har märkt någon skillnad. I och för sig har jag ätit andra multivitamintabletter ganska länge nu då jag insett att jag inte får i mig alla de vitaminerna man behöver för jag är dålig på att äta frukt och har alltid varit. Nu har jag gått tillbaka till nå andra multivitamintabletter som jag hade innan.. Har tänkt att jag ska testa dem igen, då i alla fall två månader men nu sa ekonomin att jag inte hade råd att beställa fler så då får man leva med det och ta ett annat alternativ :)
 
Har du testat opti-women och i så fall, upplevde du någon skillnad?

Kommentera här: