Min kost..

Åååh vad glad jag blev nu!! Typ sån där "hoppar och studsar runt" glad :P Nä men helt ärligt blev jag jätte glad då jag precis fick frågan om jag kunde skriva ett inlägg om min kost. 
 
Ska jag vara helt ärlig så har det varit ett jävla liv om hur jag har ätit, vilket jag faktiskt förstår till viss del, men som jag har tjatat om förr (och kommer fortsätta tjata om) så förstår jag inte varför mina vänner inte sa till när det barakde åt fel håll..
 
Nåja, min kost var det ja ;)
 
Vi har försökt äta LCHF light (som jag kallar det) har plockat bort ris, pasta, potatis och bröd. Givetvis godis, läsk, chips å sånt skräp med. Men, det vi inte brytt oss om som LCHF är strikta på är vissa grönsaker, vi har ätit alla grönsaker (ja, dom vi gillar då) och till det som folk hatar att jag säger, jag har försökt ha någorlunda koll på mina kalorier och försökt att inte äta mer än 1500kcal om dagen, dock gärna exakt 1500kcal/dag.
 
Morgonen har sett exakt lika ut varje morgon! Där har jag inte vikit en tum förutom möjligen klockslag.
 
06.00 ringer väckaren, sätter igång kaffepannan och går på toa och utför mina morgonbestyr. Dricker min kopp med kaffe och drar på träningsskorna (träningskläderna är redan på sen länge) nu är det dags för 60 minuter på träningscykeln. Efter den timmen gått så går jag runt lite och skakade loss benen lite. Sen blir det frulle, som består av 2 kokta ägg, en skvätt kaviar, 2dl Verum vaniljfil/vanlig fil plus 16g Pauluns flingor (fullkornsdinkel med kanel)
 
Efter frukosten, max en timme senare blir det gymmet med älsklingen (eller själv för den delen) direkt hem från det för lunch, oftast resterna från middagen dagen innan. 
 
Ja, om man nu ska äta som vi kan man äta väldigt mycket, dock något begränsat, typ rödspätta är inte gott utan potatis ;) Hehe! Men en vanlig grönsallad eller vitkål och morotssallad har vi kört på hela tiden, några gånger har det blivit wookgrönsaker eller broccoli, dock har vi ändå ätit den andra salladen till.
 
Några tips på middagar
  • kasslergryta
  • kyckling wook
  • tacos
  • lax-ingenaning (görs i ugn med tacosås och sen äter man sallad å romsås till)
  • köttgryta
  • ugnsbakad lax (sås med grädde, majonäs + dill)
  • fläskpannkaka 
  • kyckling taco
  • senapskryddad torsk
  • pyttipanna
  • ost och skink omelett
  • kyckling och bacongryta 
  • pannkakor
Hojta om ni vill ha recepten, endera skriver jag inlägg eller mailar direkt till er. Eftersom att vi inte har ätit strikt LCHF har vi även kunna bli bjuden på mat hos folk utan att behöva neka vissa delar. Typ som när vi blev bjudna på middag och Linnea å Tony, det var potatis och bröd till, vi åt det men inge mycket (i alla fall inte jag) så det har inte varit någon större katastrof för oss.
 
Och har jag känt att jag har ätit för mycket eller fel så har jag tränat hårdare dagen efter, eller cyklat något längre tid. Jag tror att jag har fått med allt nu, säg till om det är något som det känns som att jag har missat.

Kommentera här: